Ninja Blade - Demo

Satt och tryckte runt i Xboxens dashboard och såg att det nya ninja spelet. Ninja Blade har kommit ut för att tanka i demo format, såklart drog man på download direkt. Oj oj oj säger jag bara, jag som är så van att spela Ninja Gaiden 1 och 2, trodde jag aldrig att ett ninja spel skulle kunna kontra det. Till min förvåning så var detta spel riktigt bra. Grafiken var tokigt bra, ljud samt musiken. Det jag märkte med detta spel är att de kör in-game videos. Som Resident Evil 5, inne i videos måste man spela och trycka på A, X eller Y för att göra olika fight attacks, detta gör att man är helt inne i spelet. // David

Ouff! 
Z rekommenderade mig att gå loss på Ninja Blade demot o självklart tanka jag demot direkt. Spelet verkar grymt faktist, inte hört så mycket om det o självklart som en Ninja Gaiden fan så hade jag knappast höga förväntningar för en nykommling i samma genre. Måste iaf erkänna att det var bättre än jag trodde. Fightingen kändes skön o combos flöt på det där sköna sättet som ninja gaiden gör. 

Spelet använder också quick time events där man måste trycka på rätt knapp inom rätt tid i video scener för att utföra olika attacker osv mot t.ex. bossar. Personligen gillar jag inte sånt speciellt mycket pga när man missar så förstörs flytet i spelet men det funkade rätt bra här för man måste inte starta om hela grejen om man gör en miss utan bara just den knappen man missat. Fightingen är inte bara på marken heller. Vid ett tillfälle i demot springer man verikalt ner för en skyskrapa och slåss på vägen ner mot fiender vilket var riktigt grymt!

Tycker det är dåligt att man hoppar väldigt kort, man kan inte trycka två gånger för att hoppa högre heller så vilket jag tycker är kasst. Med tanke på att det är en galen ninja som kan göra galna moves så borde man kunna hoppa högre.

Väntar iaf med spänning på spelet o hoppas att det ska leverera något i närheten av Ninja Gaiden //tommy





Release date: 2009-03-20
Pris: 649:-






Här testar jag Demot





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0