Recention Resident Evil 5

Efter att ha klarat av Resident Evil 5 tycker jag att detta var helt klart det bästa av serien. Ettan har alltid varit den stora favoriten. Men oj oj oj säger jag bara, det här spelet tog priset, verkligen.. inte ofta man sitter helt klistrad såhär(förutom WOW). Spelkänslan är otrolig.

Man känner verkligen hur stark vapnen är, styrkan, DAMAGE!! speciellt (S&W M500 (MAG)).. h*lvete säger jag bara. M3 shotgun har en riktigt skön rekyl samt damage, att gå fram och dra på avtrycksknappen framför 3-4 stycken är en riktig skön Quake GIBB känsla. Att ha snipern på ryggen känner man sig riktigt mäktig, zoom n' shot på distans HEADSHOT. Det jobbiga med headshots var att de inte tog direkt ibland, kom ut ett stort kryp ur halsen och började storma en med en galen styrka. riktigt svåra att röja undan.

I mitten av spelandet så satt jag o tänkte va spelet påminde mig om, tyckte faktiskt det var en blandning av många spel som t.ex Tombraider, Metal Gear Solid, Gears of War.
In-game videos är ett riktigt stort plus tycker jag, som jag tidigare skrev i Ninja Blade inlägget. Man är helt inne, kollar inte bort en sekund som man brukar göra ibland i andra spel. Tar faktiskt fram en helt ny känsla i gejmet

Det nya Ouroboro-viruset skapade en skum känsla i början av spelet, men efter tag så började man faktiskt tycka om det, nya generationens zombie, härlig fysik på gubbarna och hitboxen var otroligt bra gjord. Man kunde t.ex skjuta bort flaskor ur deras händer.

Co-op känslan var ett stort plus, att sitta och lira Resident med en polare via internet är en helt ny känsla, skriker "HEALA MIG" och skrämma varandra, thumbs up. Testade också på solo, kan bara säga att AI var riktigt usel, använde henne som en extra bank för att stascha undan items i hennes inventrory.
Har inte testat split screen men kan tänka mig att det inte är samma känsla som full screen. Så förstör inte spel känslan med att lira med en kompis brevid dig, be han/hon skaffa sig en console.

I slutändan verkar det som om de tog med allt som man förväntade sig, plus mer. märktes verkligen att de som gjorde spelet visste verkligen vad publiken ville ha.

Rekomenderar detta spel starkt.
Fem stycken David av fem möjliga.

Get it and join us in Mercanaries

-
David





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0